maandag 7 januari 2013

En weer een zakdoekdooshoes....


Eindelijk is het me dan toch gelukt om weer foto's hier te kunnen uploaden, heb er een andere browser voor geinstalleerd maar nu kan mijn eerste bijdrage voor de sew along dan ook echt geplaatst worden.

Niet lang nadat ik het boek in december binnen had gekregen ben ik al aan de slag gegaan met de eerste recepten en deze hoes staat dan ook al bijna een maand bij mij op de salontafel. De roze zijde heb ik gemaakt met maar liefst 11 verschillende roze stofjes via paperpiecing. Dit is een quilttechniek waaraan ik de laatste maanden ben verslaafd, sinds ik het heb geleerd op de Sancho clubdag eind oktober. Binnenkort zal ik hiervoor op mijn blog een instructie plaatsen, maar ik heb er nog geen tijd voor gehad om deze in elkaar te zetten. De blauwe zijde is van een stofje van Kleurenmix en de biasband komt van de markt.

Pff en die biasband koste me ook nog moeite ook, de techniek die hiervoor staat beschreven in het boek had ik nog nooit gebruikt. Dus dat werd meerdere malen lezen, naar foto's kijken uitproberen en vervolgens de steken weer uithalen. Maar hij zit eraan. Het is echt een leuk patroontje.

XOXO Brigitte

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuk effectje met die gecombineerde roze stofjes ! Terwijl ik naar een vereenvoudigde versie op zoek ging, ga jij voor de versie 'mèt toeters en bellen'. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben heel venieuwd naar je tutorial over die techniek, want je hoes ziet er erg mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zie net ook dat je een leuke siersteek hebt gebruikt om het biaisband mee af te werken!

      Verwijderen
  3. Mooi resultaat met die verschillende stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo op het eerste gezicht lijkt het een (patchwork)stof, maar ik lees nu dat je dat zelf zo hebt gemaakt, wow! Het biaisband daar zie ik ook wel tegenop, dat loop ik altijd mee te stoeien.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!