maandag 28 januari 2013

Het is toch nog januari?


Ja hoor, het is nog januari (ja toch? echt?)
Ah ja, want op 1 februari vertrekken we op reis, en morgen nog werkendag. Dus ja, het is januari.

Niet nu pas gemaakt, wel nu pas gefotografeerd in stijl en van commentaar voorzien.

Van de zakdoekendoes maakte ik al een ganse reeks als kerstcadeautje. En hoe leuk omkeerbare dingen ook zijn, ik vond het wat veel extra stappen in het bandwerk en nu echt ook weer niet zooo nodig. Oh ja, en ik heb een haat-liefde verhouding met biais. Dus daaraan ontsnappen was een plus.

Dit werd hem (ok, eerlijk is eerlijk, overschotje van vorig jaar en de alombekende ikea stof):

Wat ik heb aangepast zie je in deze binnenste-buiten foto:
Uitleg over de aangepaste versie op mijn blogje

Recept voor de zwemzak dan. Gevoerd met katoen, dus eerder een turnzak.
Ok, eerlijk is eerlijk, daar heb ik me bijna volledig aan de beschrijving gehouden. Al kriebelden mijn vingers! Enige dat ik veranderde is de nestelogen. Had alleen kleine in huis en speciaal grote kopen voor 1 project met tang, nee, dan maar zo. Dank voor het idee dat ik hier eerder deze maand al zag verschijnen.


Toch 1 kleine bemerking bij de anders absoluut geweldige uitleg in het boek. Recepten en patronen tot op de letter volgen zit niet in mijn natuur. Toch deed ik hier zo mijn best dat ik moest lostornen! Stap 40 en 41 hadden volgens mij omgekeerd moeten staan. Want in stap 40 stikte ik de bodem al, om dan in stap 41 te ontdekken dat de lusjes er nog tussen moesten.
Of ligt dat helemaal aan mij?

Maar, al bij al, meer dan geslaagd! Op naar februari!

7 opmerkingen:

  1. Hey hey,
    Ik weet dat er een paar zetfouten in het boek staan, die kan je volgens mij checken op de website. In ieder geval bedankt voor de tip, ik moet deze nog voor 31/1 kunnen ineenflansen...tic tac, tic tac...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk! En dat is ook helemaal geen probleem. Schreef het maar op om een ander dezelfde fout te besparen.
      Moest ik braaf eerst alles doorgelezen hebben zoals de dames aan het begin van het boek aanraden had ik het waarschijnlijk toen al gemerkt. Maar dat deed ik expres niet want mezelf kennende zou ik er dan aan beginnen met het idee "ach ja, ik weet het zo wel, hoef helemaal het boek niet naast de machine te laten liggen" :-)

      Verwijderen
    2. Ik ben daar ook gestruikeld, ook mogen losmaken, mijn flapjes zaten er ook nog niet tussen! en zal dat ook aanpassen in mijn boek, want wie weet of ik het weldra nog eens naai! schone tas trouwens ;-)

      Verwijderen
  2. Beide mooi geworden, maar wat je zegt over die bodem, daar moest ik het spul ook weer lostornen. Heb nu zelf een notitie in het boek gemaakt om de stappen om te keren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige combinatie... en met die vlinder: waaw!! Ik moet nog aan allebei mijn projectjes voor januari beginnen: nog 3 dagen te gaan :-) Goeie reis!!

    Karolien (http://karootje.blogspot.be)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit zetduiveltje stond niet bij de errata nog, dus ik zal het doorgeven aan sanne en riet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook altijd moeite om de exacte gebruiks aanwijzing te volgen. Moet mezelf ook dwingen omnte lezen... De plaatjes zeggen met meestal wel genoeg.
    Bedankt voor het doorgeven van het zetduveltje, anderen zijnndaar weer mee geholpen!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!