zondag 10 februari 2013

101x herbruikbaar

Recept 10, één van de twee februari-recepten, kwam eindelijk vanonder mijn naaimachine gerold. Niet dat februari al zo ver gevorderd is, maar toen ik het boek kocht dacht ik wel dat het één van de eerste dingen zou worden die ik zou maken. Het leek me een snel-klaar-recept. Toch duurde het best wel lang (voor mijn doen): het overnemen van patroondelen, knippen, overlocken van alle naden... niet mijn favoriete bezigheden. 
Maar! Het in mekaar stikken van alles ging 10x zo snel, dat is meer mijn stijl!

























(vintage bloemenstof bij Annamarieke)

6 opmerkingen:

  1. Ja, vaak zit er meer tijd in de voorbereiding dan in het naaien zelf! Mooi exemplaar geworden, leuk stofje met die bloemetjes.

    Je hoeft niet alle naden eerst af te werken, in mijn bijdrage zie je welke gedeeltes zichtbaar blijven, dat scheelt toch weer wat werk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik zag het letterlijk een minuut nadat ik alles had overlockt, toen ik op zoek ging naar eventuele errata :-(
      Volgende keer doe ik dat dus ook niet meer, met een Engelse naad zie je er idd toch niks van!

      Verwijderen
  2. Deze is ook mooi, door deze zag ik dat ik de hengsels verkeerd had, toch maar weer losgehaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja was ook mijn ervaring, voorbereiding is het meeste werk! Volgende keer lock ik het ook niet af. Komt de lock er ook niet stiekem eruit piepen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat knippen en strijken.... dat herken ik helemaal...
    Maar een heel mooi resultaat, leuke stofcombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!