vrijdag 1 februari 2013

Alweer februari!


Wat gaat de tijd toch snel, de eerste maand van het jaar zit er al weer op en dus is het alweer tijd voor de volgende twee recepten uit Zo geknipt! : de herbruikbare tas (recept 10) en het picknickkleed (recept 21). Het picknickkleed is nog in de maak en volgt snel.

Recept 10 : de herbruikbare tas
Door de wecycle tas van Eloleo ben ik destijds verslaafd geraakt aan tassen maken, dus was dan ook erg blij dat ik een andere variant van haar (en Riets) hand te maken deze maand. Ik heb inmiddels al zo veel plastic zakjes uitgespaard door dit opgevouwen tasje standaard in mijn tas te hebben!
Maar goed, ik dwaal af....Voor deze herbruikbare tas ben ik eerst mijn voorraad ingedoken voor twee stofjes. Het werden een rode met witte stippels stof, gecombineerd met een Holland stofje (toen wist ik nog niet dat Beatrix af zou treden), blijft een vrolijke combinatie!
Lekker aan de slag gegaan met de beschrijving in het boek, raadpleeg van te voren wel even de Errata, anders knip je verkeerde delen. Extra rood/wit/blauw lintje op het laatste moment toegevoegd, voor wat extra 'Holland'. En toen ging het mis....ik heb al meer dan 25 tassen met weggewerkte naden gemaakt en toch krijg ik het voor elkaar om stap 18 fout te doen en dus gewoon goede kanten as eerste op elkaar te stikken....ik heb een hekel aan uithalen, dus heb ik er maar mijn eigen draai aan gegeven:
Hmhm, daar hebben we het maar niet meer over....


Al met al een leuk tasje dat zich makkelijk laat maken en opvouwen! Bij een volgende versie werk ik echter niet meer alle naden af. In de beschrijving staat dat je alle naden af moet werken van te voren (behalve de bovenste delen waar het handvat aan vast wordt gemaakt), maar een aantal naden verdwijnt toch door de nette afwerking (mits je de beschrijving goed uitvoert, hmhm), dat scheelt toch weer enig stikwerk (liever lui dan...)
Ben benieuwd naar jullie creaties. Plaats ze hier op het blog (denk eraan de juiste labels toe te voegen) en eventueel ook in de Flickr pool en in dit album op Facebook, dan hebben we ze allemaal bij elkaar!


5 opmerkingen:

  1. Supermooie stoffencombinatie!
    Ik moet nog beginnen aan mij januari recept...
    Ik zal dit tijdens dit weekend eens doen ;-)

    Tot later...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat Delftsblauwe stofje, zo schattig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, ik maakte er ook al eentje met rood met witte stippen- stofje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi tasje inderdaad, met originele en vrolijke stofjes! Heel mooi gedaan:) Ik begin er volgende week ook weer aan!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!