dinsdag 19 februari 2013

Herbruikbaar tasje nummer 10

Ik wou terug meer tijd om voor mezelf te naaien en als me dat lukte, wou ik mezelf belonen met 't boek 'Zo geknipt!' zodat ik mee kon doen aan de Sew along. Eind januari kocht ik 't me aan zodat ik vanaf februari zou kunnen meendoen. Als eerste testte ik item nummer 10 uit, een tasje dat je netjes kan opvouwen en zo makkelijk kan meenemen in 'n tas. Ik doorzocht een van m'n restjes-zakken (af en toe kan ik 'n zak cadeau doen aan een paar juffen-in-spe, maar ik blijf er toch altijd bijhouden en krijg ook steeds meer en meer). Ik vond 2 roze-kleurige stofjes. Van het ene maakte ik ooit een topje voor Evelien, van het andere een kleedje voor mij (vraag me niet in welk jaar, het ligt er al lang :-) ). Enfin, ik ging rustig aan de slag en stak het op 1 avond in elkaar. Dat is ook het leuke aan de projectjes in het boek lijkt me.. je bent er geen dagen mee bezig en eigenlijk zijn ze ook echt niet moeilijk.
Aanpassingen die ik bij een volgende tasje zou uitvoeren:
- het beleg aan de binnenkant zou ik omzomen. Nu heb ik gewoon een gelockte kant
- het lusje zou ik met velcro aan 2 kanten doen ipv een knoop. Het lijkt me veel sneller te werken dan met zo'n knoopje.
Dit is mijn eerste berichtje hier op de blog. Meer naaispullen van mij kunnen jullie vinden op : http://zelfgemaaktekleertjes.blogspot.be


2 opmerkingen:

  1. Leuk exemplaar geworden!
    En lekker, he, ff tijd voor jezelf en achter de naaimachine kruipen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk die stippels van ongelijke grote! Heerlijk he? Naaien!!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!