vrijdag 1 maart 2013

Recept 27 : tas met verzonken rits!

Mannekes (of beter vrouwkes), dit is een superhandige tas !
Ik maakte  dit exemplaar voor mezelf :
(Meer foto's kan je hier bekijken.)

Deze tas is in gebruik vanaf de dag dat ze klaar was,
superzalig met al die vakskes.
Bye bye eeuwig gezoek naar sleutels, kleingeld, lippenbalsem en aanverwanten...
Alles heeft z'n eigen plekje!
Ik maakte dan ook meer verdelingen in de binnenzakjes, zoals de tip in het boek het voorschrijft.

Moeke (mijn mama) wou prompt ook zo'n tas.
Ze mocht kiezen uit de stofkesvoorraad en het werd deze :
(meer foto's kan je hier bekijken)
Ze vindt het formaat en de lichtheid van de tas ideaal om mee op reis te nemen.

Ik volgde het recept naar de letter, met uitzondering van het volumevlies  plakkatoen in het hengsel, daar stak ik een gerecykleerde reep molton matrasbeschermer in, dat maakt het extra stevig en zacht.
Mannekes, (allez ja, vrouwkes dus), het is weer een recept om van te smullen !
Duidelijk en verstaanbaar uitgelegd, 
zo heb ik het graag!


10 opmerkingen:

  1. Ooh dat bruintje is mijn favriet :-)
    knap gedaan. *ahum* en ik moet nog beginnen, weet zelfs nog niet in welke stof! ai ai ai

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooooooiiii!!! En inderdaad, handige tasjes zijn het:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die tassen zijn echt superhandig! Leuke exemplaren maakte jij!
    Jij schrijft over volumevlies in de hengsels? In het boek staat dat je er plakkatoen voor moet gebruiken ;-) Maar moltonmatrasbeschermer voelt zeker zachter aan op je schouder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeps, foutje in de tekst, het is aangepast ondertussen!

      Verwijderen
  4. Ik sta de popelen om te beginnen aan mijn versie, anderzijds een beetje zenuwachtig of ik dit wel ga kunnen. Lijkt mij niet zo makkelijk. Jouw exemplaren zijn in ieder geval goed gelukt en prachtig !

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauwie ... super mooi gemaakt ... en huppa het staat op mijne to do lijst !!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!