dinsdag 9 april 2013

Combirecept: 14 en 15, omkeerbare tas en bloem van stof

De recepten voor deze maand heb ik, net als andere blogsters, gecombineerd:
 
 
Ik maakte de tas van een stevige rode winterkatoen, 't lijkt bijna hele soepele denim.
Voor de binnenkant koos ik een couponnetje van een zomerStenzo,
dat hier al heel lang ligt.
Nu zijn beide lappen op, een aan te bevelen project voor je lappenverbruik :-)
 
 
 De bloem van het katoentje gemaakt, die zat ook zo in elkaar.
 
 
De plooien van de tas maken 'm lekker speels, ze vallen door de stevige rode stof gewoon goed. Ik ga 'm als rode variant gebruiken, mijn dochter gebruikt liever de bloemenkant :-) Zij ziet er al een biebboekentas in (gaat elke week zo'n beetje naar 2 biebs, die verslindt boeken!), en daar ga ik 'm zometeen ook voor gebruiken.
 
Het naaien van de tas ging van een leien dakje, in een ruim uur zat 'ie helemaal in elkaar.
Ook leuk om cadeau te geven, denk ik!
 
Fijne dag nog: het miezert hier, hopelijk wordt het gras daar weer een beetje groen van.
Dat gele, droge gras en al die kale takken van de bomen ziet er zo troosteloos uit...

6 opmerkingen:

  1. Mooie stofjes .. Ik heb iets met rood :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je maakt heel leuke tassen,proficiat groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat een super mooie tas! Mooi genaaid zeg! En je hebt een heel leuk blog! We komen zeker wat vaker langs..

    Groetjes Heidi en Judith
    Neem je ook is een kijkje ( of word volger ) op ons blog?

    www.degrannys.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooie tas! En hij is inderdaad erg leuk om als geschenk te maken:) Ik maakte er al enkele mensen blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi zo met die rode stof! Met een effen stof komen de plooien het mooist tot hun recht zie ik. En die bloem is ook een snoepje zo met die mooie knoop erbij.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!