woensdag 1 mei 2013

Jos' menu voor de maand mei

Dit maal staan er drie recepten op het menu voor mei:
  • recept 7: de tafellakenvaas
  • recept 8: het ronde kussen
  • recept 25: de wijntas
Jos' armleuningvaas
Deze maand neem ik recept 7 voor mijn rekening, Tialda maakte de andere twee. Alleen ben ik niet zo van de tafellopers, die zouden bij mij meteen de kast in gaan en er niet uit komen waarschijnlijk. Het leuke van het boek vind ik, dat er ook allerlei tips voor variaties in worden gegeven, waardoor je de recepten makkelijk op meerdere manieren kunt gebruiken. De opmerking over de afstandsbediening bracht mij op het idee van 'de armleuningvaas':
Binnen heb ik ook een brede armleuning, dus binnen heb ik nu een opbergplek voor de afstandsbedieningen!
Het recept zit zo in elkaar. Het doet denken aan de boekenkaft die we eerder gemaakt hebben. Er is toch nog een klein foutje in geslopen...ondanks al het denk- en redeneerwerk, zit de tekst toch nog op z'n kop.....
Voor de Hollandse stof heb ik theedoeken van Albert Hein gebruikt (keertje in de uitverkoop gescoord voor weinig!), in combinatie met blauwe stof waar ik ooit nog eens gordijnen van wil maken (Ikea, 2 euro de meter, in totaal 24 meter, haha, die aan steeds andere projecten op gaat). Het recept zit zo in elkaar, alhoewel misschien een tekening over hoe je de zakken naar binnen moet vouwen misschien wat meer duidelijkheid zou geven dan de foto in het boek. Ik ben niet zo handig met tekenen, een van jullie misschien? Maar het is prima gelukt, dus blij!



6 opmerkingen:

  1. Leuke variant, zo met die bloemen over de leuning!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig voor de afstandsbedieningen inderdaad, die ga ik onthouden, mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuk idee, een afstandbedieniingtas. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O die zijn mooi zeg!!! En superhandig op de koop toe:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk! Ik denk dat ik zo'n handige opbergplek voor de afstandbediening en tijdschriften als kadootje voor m'n schoonmoeder ga maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze uitvoering is wel top!! Een zak voor afstandsbediening en leesvoer. Scheelt heel wag keertjes opstaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!