woensdag 28 januari 2015

Nog een driehoeksverhouding

Januari nadert zijn einde en we hebben hier al veel mooie driehoeksverhoudingen voorbij zien komen. Op de valreep is ook mijn driehoeksverhouding klaar:


Vol goede moed begon ik, maar.....bij stap 1 liep ik al vast. Wat wordt er nu van me verwacht met het maken van een hulpstiksel??? Twee jaar geleden schafte ik een naaimachine aan en via deel 1 van Zo Geknipt (ik stroomde halverwege het jaar in bij de Sew Along) en met behulp van internet leerde ik naaien. Vorig jaar twee verhuizingen en een zwangerschap, dus de naaimachine niet aangeraakt. Onervaren dus...maar gelukkig zijn er binnen de Facebookgroep altijd snel mensen beschikbaar en kon ik na het antwoord op het hulpstiksel snel echt aan de slag.

En gelukkig ging alles daarna zeer soepel. Ik was wat huiverig voor het rolletje en voor het keren door het keergat, omdat ik daar al heel wat ervaringen over gelezen had. Maar ook dat ging allemaal in een keer goed! Ik heb mijn tornmesje niet hoeven gebruiken...


Het driehoekje heb ik - na alle tips van eerdere maaksters - 15x15 cm gemakt en dat bevalt me prima!


Ondanks de hapering bij stap 1 van dit project, ging de res zeer vlot en soepel. Mijn belangrijkste conclusie is toch wel: gewoon goed lezen wat er staat, vooral ook teruglezen en vooral niet nadenken. DOEN! En dan lukt het gegarandeerd! 





2 opmerkingen:

  1. Inderdaad, gewoon DOEN! En leuk om te lezen dat de Facebookgroep zijn werk goed doet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Das een goede conclusie, niet denken maar doen! Mooi tasje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!