woensdag 1 april 2015

Een shirt voor Appels en Peren

En toen was het al weer de maand April! Time fly's having creative fun...................
De afgelopen maand kwamen er leuke recht op recht shirtjes en tuniekjes voorbij. Zelfs ik maakte er alsnog eentje.

Deze maand is er een topper aan de beurt, dit shirt viel ons meteen op toen het boek verscheen, die wilden we zeker gaan maken. In blogland zagen we al leuke en mooie voorbeelden voorbij komen.

Het patroon teken je zelf en gaat heel anders dan ik gewend ben te tekenen. Dit betekende goed lezen en de aanwezige kennis gewoon even vergeten. Het opmeten geschiedde met een paar niet standaard maten, waarbij manlief de helpende (metende) hand toestak.
Wel grappig om vervolgens die maten in het tabel in te vullen en met de getallen die er vervolgens uit komen aan de slag te gaan. Binnen no time stond het patroon op papier. Erg leuk!
Nadat ik voor mijn nichtje het recht op recht shirtje had gemaakt leek het me ook leuk om voor haar dit shirtje te maken, ze houdt tenslotte van de wat soepelere stoffen. Dus voor haar tekende ik ook een patroon.

Voor stoffen ging ik naar Sisters Stoffen in Schaijk, want op hun facebook pagina zag ik een mooie stof voorbij komen die mij zeer geschikt leek voor mijn shirt. Een joggingstof met een glitterdraad erdoor. En in de winkel zag ik meteen leuke stoffen combi voor mijn nichtje.

Het shirt zit zo in elkaar, ik gebruikte mijn overlock daarvoor en stikte de naden voor en achter door met een rekbare rechte steek. Hiervoor maakte ik gebruik van mijn open borduurvoet.(Voet 20C een 9 mm brede voet van Bernina)  Door met een pootje langs de naad te laten gaan en met behulp de naaldpositie de benodigde 0,75 cm afstand in te stellen, naai je vervolgens een keistrakke naad.

En ja, ik vind het een leuk shirt! De maat is prima, net als de lengte! Laat de lente maar komen!


Mijn nichtje moet het shirtje nog passen, hij lijkt wat kort, dus benieuwd hoe het in het echt uitvalt.



En nog een foto-tje van het shirtje terwijl ik hem zelf aan heb....
Past prima toch?

Project 2a Traktatiezakje staan ook in de picture deze maand.....waar verrassen jullie de kinderen mee?? 

Groetjes Tialda,
www.gestrikt.blogspot.nl

7 opmerkingen:

  1. Schoon, ik kocht hetzelfde stofje een tint donkerder voor deze T-shirt. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi!!! En die subtiele glitters in dat stof. ....wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super stofje! En in 2 versies, wat leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee. Ik ben op dit moment ook veel aan het tekenen.
    Liefs Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Staat ook heel hoog op mijn verlanglijstje. Zondag ga ik naar een stoffenbeurs. Kun je me zeggen hoeveel stof je ongeveer nodig hebt?

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje achterlaat!